A. Vogel organiseert van 24 t/m 31 maart een 7-daagse Lentekuur. Daar kun je je gratis voor aanmelden. Tijdens deze week ontvang je iedere dag veel informatie en handige tips voor een gezonde levensstijl. Iedere mail behandelt een actueel gezondheidsthema: dat varieert van superfoods tot vetten en koolhydraten. Daarnaast krijg je ook elke dag menu’s toegestuurd zodat je er zelf mee aan de slag kunt: verwacht in ieder geval geen brood, aardappelen en pasta die week. Super handig en volledig gratis dus!

avogel

Eetdagboek
Omdat ik helaas genoodzaakt ben om tijdelijk heel anders te eten, vond ik het niet verantwoord om wéér alles te moeten omgooien. Daarom heb ik 2 weken geleden een oproepje gedaan om iemand te vinden die de kuur wilde gaan volgen en hier een dagboekje van bij zou houden. Ik heb heel veel leuke reacties ontvangen en uiteindelijk is Milou degene geworden die de hele week de Lentekuur zal volgen! Vandaag volgt haar allereerste update: veel leesplezier!

Dag 1: Kermis van Koolhydraten
De titel slaat op de gemiddelde supermarkt waar je tegenwoordig doodgegooid wordt met koolhydraten. Hoe maak je nu de juiste keuze? Niet alle koolhydraten zijn immers slecht… De geraffineerde koolhydraten kun je beter laten staan, aangezien ze niet voedzaam zijn maar wel vitaminen en mineralen aan ons lichaam onttrekken bij het verwerken ervan. Kies vooral voor verse groenten en vers fruit, welke dan ook te vinden zijn in het dagmenu van vandaag. Te beginnen met een heuse Strawberry Delight (Griekse yoghurt, Hüttenkäse, verse Hollandse aardbeien hmmm en walnoten) Ik heb zelf de honing laten staan, zonder smaakte het al zoet genoeg. Wel heb ik lijnzaad toegevoegd om de spijsvertering een handje te helpen. Errrrrrug lekker dit ontbijt en het vulde ook nog eens erg goed, als het hele weekmenu zo smaakt vlieg ik er fluitend doorheen als een ‘Vogel’tje…

toetje

Hierna ben ik naar de sportschool gefietst om een uur krachttraining te doen (benen, billen en buik) en een dik halfuur cardio. Het is belangrijk om na de training, liefst binnen een halfuur iets te eten – het liefst met eiwitten erin – voor een goed herstel van de spieren. Gelukkig was het alweer tijd voor het eerste tussendoortje van de dag: een banaan.

Om 13.00 uur was het tijd om te lunchen met een omelet ‘on the go’ oftewel drie geklutste eieren met Herbamare kruidenzout, gebakken in olijfolie, vervolgens een handje rucola ertussen, besprenkeld met olijfolie, dichtklappen maar en bon appetit! Smakelijke en goed vullende lunch. Tot nu toe voel ik me top!

Om 15.30 uur was het tijd voor het volgende tussendoortje: een handje ongezouten noten. Ik heb een mix gehaald van de noten die ik het lekkerste vind en dat zijn vooral pecannoten en amandelen. Ik betrap mezelf erop dat het enigszins moeilijk is te stoppen bij één handje… Toch houd ik me in, kom op zeg dit is pas de eerste dag. Sterk houden die discipline!

courgette

Het is 18.00 uur en tijd voor het diner en tevens laatste maaltijd van vandaag: courghetti. Van de courgette snijd je net zulke dunne reepjes als spaghetti die je vervolgens een paar minuten roerbakt. Daarbij voeg je de saus gemaakt van een blikje tonijn, klein blikje tomatenpuree, een gesnipperde rode ui, beetje olijfolie en verse basilicum. Ik zeg: buon appetito!! Erg lekker op smaak dankzij het kruidenzout van A. Vogel en tevens te eten als echte spaghetti, ofwel met alleen een vork en draaien maar 😉 Het was een enorm vullend gerecht; ik had echt moeite alles op te eten.

En toch heb ik ‘s avonds altijd trek, pffff dat kan dus niet hè deze week, dit zal aardig wat vergen van mijn zelfdiscipline! Dus een kop thee genomen en uiteindelijk maar in bed gaan liggen en televisie gaan kijken, waardoor ik minder geneigd ben om te snacken. Uiteindelijk was ik al gauw moe en ben maar snel naar dromenland vertrokken. Morgen weer een dag!

Dag 2: Superfoods
Goeiemorgen! Ik heb heerlijk geslapen en verheug me al op mijn lekkere smoothie-ontbijt van vandaag genaamd Forest Festival. Maar we beginnen de dag net als elke dag met een glas lauw water met daarin 20 ml A. Vogel Molkosan. Vervolgens heb ik de dubbele hoeveelheid voor de smoothie in de blender gegooid: ja ja mijn vriend gaat grotendeels met me mee proberen te doen! Altijd fijn zo’n extra steuntje! Al zal hij meer eten in verband met zware trainingen vijf á zes keer per week en hij heeft een staand beroep. Goed waar waren we, o ja de smoothie, met bosbessen, spinazie, amandelmelk, kokosmelk en dadels. Alweer zo’n verrassend goed smakend gerecht, zelfs mijn vriend vond het heerlijk! En daarbij vulde de smoothie ook goed.

rijstewafel

Daarna ben ik weer naar de sportschool gefietst om anderhalf uur te trainen. Dat ging goed met een smoothie als brandstof. Het tussendoortje sla ik over en neem ik vanmiddag, omdat we laat eten vanavond. De hele ochtend verlangde ik al naar de lunch: Rocking Rice. Alle ingrediënten meegenomen en naar mijn vriend zijn werk gefietst, daar de lunch klaar gemaakt en samen ‘romantisch’ genoten van deze delicatesse… Drie rijstwafels met avocado, verse zalm en kruidenzout erop. Jeetje wat vult dit goed! En ook nog eens zo lekker!

‘s Middags kon ik genieten van twee tussendoortjes; een handje noten en een glas wortelsap. Simpel, lekker, gezond. En nu nog even wachten voor ik het diner mag klaarmaken: Hot Curry. Dat zal vast en zeker ook fantastisch smaken! Fijne avond en tot gauw, ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen dus vooral reageren!

Liefs,
Milou

Print Friendly