Monster_Energy_Logo

Er gebeuren goede dingen in supermarktland! Zo heeft PLUS Supermarkt besloten om kindermarketing van hun huismerkproducten weg te halen. En afgelopen week stond in de krant (o.a. Metro) dat Albert Heijn het merk Monster (van de energydrinks) uit de schappen gaat halen. Dit omdat de supermarktketen een nieuwe visie heeft op suiker en deze drankjes passen niet meer in het beleid wat ze willen voeren:

“In dit geval gaat het om de combinatie van cafeïne en suiker, maar ook om de omvang van het blikje” – Anoesjka Aspeslagh van Albert Heijn aan Metro.

Persoonlijk vind ik dit een goede ontwikkeling! Die blikken Monster zijn echt huge (echt Amerikaans als je het mij vraagt) en álleen verkrijgbaar in 500 ml blikken. Vooral vooral met het oog op kinderen en jongeren (de grootste doelgroep van deze drankjes) zou dit – wat mij betreft – niet in de schappen moeten liggen. Reguliere formaten energy drinks blijven wel gewoon verkrijgbaar.

monster-energy2

Maar, ik hoor ook tegengeluiden! Zo vinden veel mensen het betuttelend en geven aan dat ze het zelf moeten kunnen beslissen. Aldus Albert Heijn:

“Je wilt de klanten wel zelf de keuze blijven bieden, maar we willen ook tegemoet komen aan zorgen van ouders, door iets te doen aan de grootte van de porties.”

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van dit nieuwe beleid vinden? 

liefs

Print Friendly