Afgelopen week was de documentaire That Sugar Film op TV (nog gratis terug te kijken via Uitzending Gemist). Ik merk dat suiker hierdoor weer helemaal begint te leven in mijn omgeving. Mensen van wie ik niet had verwacht dat ze zich ermee bezig hielden, vertellen me ineens dat ze willen stoppen met suiker eten. Want inmiddels is door tal van onderzoeken wel duidelijk dat de hoeveelheid suiker die we in de Westerse wereld iedere dag weer binnenkrijgen (ongeveer 40 suikerklontjes per dag) echt niet gezond voor je is.

Tips
Maar hoe begin je nou met minder suiker eten? Op mijn blog vind je tal van artikelen die je hopelijk wat meer inzicht en handvatten bieden. Ik heb 5 van mijn artikelen bij elkaar gezocht om je op weg te helpen:

Ook vind je hier tal van recepten die je eens kunt uitproberen om te minderen met suiker. Vervang gewoon eens 1 maaltijd per dag door een suikerloze maaltijd. Je zult zien dat als je hier eenmaal aan bent gewend, dat je makkelijker ook tussendoortjes gaat vervangen. En op een gegeven moment heb je steeds minder behoefte aan suiker.

E-Books
Daarnaast zijn er legio boeken en e-books te verkrijgen die je kunnen ondersteunen om je levensstijl (want dat is het eigenlijk) om te gooien.

Ik vind persoonlijk de e-books van Miss Natural erg prettig. Ze biedt een cursus Natuurlijk Suikervrij aan, die je wegwijs maakt in het leven zonder suiker. 

Cursusbox-Natuurlijk-Suikervrij

Tips van lezers
Van lezeres Marije kreeg ik de volgende tip voor vrouwen van 40 jaar of ouder  die gezonder willen leven en willen afvallen. Ook klachten omtrent de overgang worden besproken. Het programma 20 Dagen Suikervrij van overgangconsulente Ria Kamelle biedt je dagmenu’s voor 20 dagen, boodschappenlijstjes, motiverende e-mails én toegang tot een actieve besloten Facebookgroep.

20-Dagen-cover-3D

Zijn er nog meer boeken of e-books die jij zelf hebt gebruikt of nog steeds gebruikt? Laat het me hieronder weten en dan zal ik dit artikel aanvullen met tips van lezers! Zo hebben we er allemaal baat bij, toch? 🙂

liefs

Print Friendly